南山大学

 
指定
期間
春学期
単位
年次
1・2
担当者
SHILLAW John
講義題目
開講キャンパス
講義内容  効果的な授業展開、学術的なプレゼンテーション、そして学術論文の執筆をすべて英語で行う能力を育成することを目的とする。高等教育で受けた英語教育の段階を越えて、より高度な運用能力の習得を目指す。事前に作成された教案に基づく模擬授業、特定の研究テーマに関する発表と質疑応答を通して高度な発表能力育成に留意する。また、英語教育領域で論文執筆をする際に求められる、論文作成上の形式的側面(註の付け方、参考文献表の書き方など)をも含め、論文構成上必要な英語運用能力の訓練を行う。受講生の英語力に応じて、訓練のレベルを細かく設定し、体験的な学習を多く取り入れる。
講義計画 Course Plan:
During the course we will cover the following.

── Recognizing how academic writing differs from non-academic texts
── Recognizing the organization of different types of research paper
── Planning the appropriate format and organization of a written academic text
── Writing an academic research report

We will consider questions related to the grammar and vocabulary of written academic English when appropriate.
評価方法 Methods of evaluation:
The course evaluation will include continuous assessment of any work produced, a research report to be submitted at the end of the course and a presentation based upon the report.
テキスト Reference book:
Swales, John & Feak, Christine. Academic Writing for Graduate Students. 2nd Edition. The University of Michigan Press, 2004. ISBN 0 - 472 - 088564
その他