南山大学

 
指定
期間
春学期
秋学期
単位
年次
1
担当者
後藤 美江
BAUERLE Thomas
MARKOVITZ Robert
他の科目との関連
履修対象学科
副題
講義内容 This course will help students improve their overall ability to use spoken English for communication. Classes will include a variety of exercises and activities to help students become more confident and proficient speakers of English. Activities may include any of the following: pair-work, small group discussion, interviews, role-plays, individual presentations, group projects, and audiotape and video activities.

この授業では、コミュニケーションのための全般的英語会話力を延ばす。会話力の上達だけでなく、自信を向上させることも目的とした種々の練習やアクティビティを行う。ペアワーク、小グループでのディスカッション、インタビュー、ロールプレイ、プレゼンテーション、グローププロジェクト、またオーディオテープやビデオテープを使ったアクティビティ等がこの中に含まれる。
学修目標 Students will share information and opinions, gain competency in beginning, maintaining, and concluding conversations, and build vocabulary over a range of topics related to daily life, issues in the news, or issues related to students’ major to improve overall English proficiency and become more independent learners and critical thinkers.

学生はこの授業をとおして、以下ができるようになることが期待されている。
‐情報や意見の共有、会話の出だし、維持、終結を有効にこなす力をつける
‐日常生活、ニュース、学生の専攻分野に関連した種々のトピックについての語彙を増やす
‐上記の習得を通じて、全般的な英語運用能力を高める
‐教室外における自律学習スキルを学ぶ
‐クリティカル思考力をつける
講義計画 A detailed syllabus that includes a weekly schedule will be provided by the instructor on the first day of class.
後藤美江
英語I オーラル・コミュニケーションB〈全〉1
円やドル等のお金についての表現(おつりの返し方、コインの名称、買い物の仕方等)や、時間の表現、海外旅行での英会話を中心に取り上げる。コミュニケーションに欠かせないスピーキングの面では、Shadowingという発音指導方法で、多くの日本人が苦手とする英語特有の発音やイントネーションの練習を行う。リスニングにおいても担当者が英語でさまざまな話をするShort storyを毎回の授業で行うことにより英語を聞く耳を育てる。
英語II オーラル・コミュニケーションB〈全〉1
英数字や計算(足し算、引き算、掛け算、割り算、分数)等の表現や、道案内、電話での対応の仕方、海外旅行での英会話を中心に取り上げる。コミュニケーションに欠かせないスピーキングの面では、Shadowingという発音指導方法で、多くの日本人が苦手とする英語特有の発音やイントネーションの練習を行う。リスニングにおいても担当者が英語でさまざまな話をするShort storyを毎回の授業で行うことにより英語を聞く耳を育てる。

BAUERLE Thomas
英語I、II オーラル・コミュニケーションB〈全〉2
The goal of this course will be to provide the students with the knowledge, techniques and cultural understanding that will enable them to interact creatively and spontaneously in English. The focus will be on practical oral (and some written) communication that can be used in real-life situations. We will use a variety of approaches, such as group work, drama, debate, music, and video to make an active and creative environment for learning.

MARKOVITZ Robert
英語I、II オーラル・コミュニケーションB〈全〉3
This course will provide students with the opportunity to improve their overall ability to use spoken English for communication both inside the classroom and more importantly, outside the classroom. The course will consist of various exercises, activities and assignments that will be both challenging and enjoyable in the hopes that students will gain the confidence needed to use English in everyday situations outside of the university. Real communication is the goal of this course and hopefully, students will come away with a renewed outlook on English as well as a positive attitude towards making English language learning a regular part of their lives. Activities may include pair-work, small group discussion, interviews, role-plays, individual presentations, group projects, and audiotape and video activities.
評価方法 Instructors will provide a detailed grading policy in their syllabus which will be distributed on the first day of class.
テキスト Textbooks and other required materials will be listed in the course syllabus distributed by the instructor on the first day of class.
その他