南山大学

 
指定
期間
春学期
秋学期
単位
年次
1
担当者
CHAMBERS Timothy
後藤 美江
ISHIGE Gloria
GAGE Patricia
佐藤 ゆかり
川村 陽子
他の科目との関連
履修対象学科
副題
講義内容 This course will integrate the four language skills of listening, speaking, reading and writing in English. Classes will include a variety of exercises, activities, and methods to help students become more self-confident and proficient in both written and spoken English.

この授業では、リスニング、スピーキング、リーディング、ライティングの4技能を統合した学習が行われる。種々の練習やアクティビティをとおして、学生が英語の運用に自信を持ち、文字と音をとおして英語力を向上させることを目的とする。
学修目標 Students will develop skills for predicting, scanning, and summarizing from a variety of readings. Students will also develop skills in responding to materials orally and in writing to promote learner independence and critical thinking.

学生はこの授業をとおして、以下ができるようになることが期待されている。
‐種々のリーディング素材を使用して、予測、スキャニング、要約等の力をつける
‐口頭およびライティングでの表現スキルを磨く
‐教室外における自律学習スキルを学ぶ
‐クリティカル思考力をつける
講義計画 A detailed syllabus that includes a weekly schedule will be provided by the instructor on the first day of class.

CHAMBERS Timothy
英語I、II総合〈全〉1
The theme of the class is cross-cultural fertilization in America and Japan. We will look at how the two cultures influence each other in the areas of movies, music, food, fashion, sports, etc.

後藤 美江
英語I総合〈全〉2
円やドル等のお金についての表現(おつりの返し方、コインの名称、買い物の仕方等)や、時間の表現を学ぶ。アメリカの高校生活、誕生日の祝い方、人種のるつぼと言われる背景など様々なアメリカ文化に触れ理解を深める。またShadowingという発音指導方法で、多くの日本人が苦手とする英語特有の発音やイントネーションの練習を行う。リスニングにおいても担当者が英語でさまざまな話をするShort storyを毎回の授業で行うことにより英語を聞く耳を育てる。
英語II総合〈全〉2
英数字や計算(足し算、引き算、掛け算、割り算、分数)等の表現や、道案内、電話での対応の仕方等を学ぶ。Halloween, Thanksgiving, Christmas等アメリカ特有の文化や風習について理解を深める。またShadowingという発音指導方法で、多くの日本人が苦手とする英語特有の発音やイントネーションの練習を行う。リスニングにおいても担当者が英語でさまざまな話をするShort storyを毎回の授業で行うことにより英語を聞く耳を育てる。

ISHIGE Gloria
英語I、II総合〈全〉3
Students will engage in group conversations on the different topic reports written outside of class. Current topics will be used to develop reading skills and gain both oral and written critical thinking skills. Audio and video-taped materials will be used for listening practice and modeling for daily conversation practice. Songs will be sung.

GAGE Patricia
英語I、II総合〈全〉4
The purpose of this class is to learn English through the integration of the four skills: writing, reading, listening, and speaking. In this course students will focus on reading short stories, summarizing the stories through writing, and then retelling them to their partners. Students will also do listening activities along with dictations. Students will be assessed on in-class participation, homework assignments, vocabulary quizzes, and a final report.

佐藤 ゆかり
英語I、II総合〈全〉5
言語の4技能のなかでもとりわけ、話す技能における(1)正確さ(2)流ちょうさ(3)パフォーマンスの3側面を伸ばす。それらの目標達成のために、文法・構文・語彙を積み上げながら、実用的な言語能力を総合的・体系的に養成する。会話力を伸ばすため、各学生が実際に話す時間をたくさん確保する。その為には学生同士でペアを組み、話すべきこと、話したいことが十分に準備された教材(素材)を使って、ミスを恐れずにロールプレイ、Q&A、ナラティブなどを繰り返し練習する。文法的正確さを上げ、操れる語彙を拡大し、自信をもったパフォーマンスを可能にしていく。

川村 陽子
英語I、II総合〈全〉6
言語と文化に焦点をあてた新聞・雑誌記事を読み、語彙増強をはかるとともに、スキャニングや速読の力をつける。さらに、読解をとおして、ライティングの基礎を学ぶ。併せて、リスニングの訓練も行う。
評価方法 Instructors will provide a detailed grading policy in their syllabus which will be distributed on the first day of class.
テキスト Textbooks and other required materials will be listed in the course syllabus distributed by the instructor on the first day of class.
その他