南山大学

 
指定
期間
春学期
秋学期
単位
年次
1・2
担当者
MILES Richard
McINULTY Andrew
BROWN Dale
小宮 富子
ELLIOTT Darren
MATSUI Avril Haye
松岡 光治
KOBAYASHI Ken
HOWREY John
酒井 美納江
島 禎子
GILMORE Anthony
HERSCHLER Brian
MULVEY Sarah
BOWDEN Matthew
LO DICO Mauro
SCRUGGS Edward
DOIRON Heather
LANGER Daniel
大竹 万里
浅野 享三
鈴木 寿摩
岩城 奈巳
加藤 普由子
MOORE Jonathan
MOORE Douglas
伊藤 実里
川村 陽子
大峰 晴子
小出 俟子
佐藤 ゆかり
溝口 健二
DAVANZO Christopher
他の科目との関連
履修対象学科 人類文化、心理人間、日本文化、フランス、ドイツ、経済、経営、法律、アジア
副題
授業概要 This course provides students with a variety of reading strategies to improve reading proficiency and promote a positive attitude for and competence in reading in English. Activities will include both extensive and intensive reading tasks using a variety of texts for improving student skills in surveying, predicting, skimming, scanning, inferring, and making connections with the readings.

この授業では、読解力の向上と読むことに対するポジティブな姿勢を養うことを目的として、種々のリーディング・ストラテジーを学ぶ。多読と精読の両方をとおして、予測立て、概要把握のための拾い読み、情報収集のための拾い読み、推論、関連付け等のリーディング・ストラテジーを学習する。
学修目標 Students will increase their reading speeds, broaden and deepen their vocabulary, learn to make use of linguistic relationships to guess words from context, employ strategies to identify the writerユs purpose, predict outcomes, see relationships and draw conclusions, empowering them to be more independent learners.

学生はこの授業をとおして、以下ができるようになることが期待されている。
・リーディング・スピードを上げ、語彙力の幅を広げ理解を深くする
・理解を深めるために、効果的にグラフィック・オーガナイザーを利用できる
・文章上の関係とコンテキストから語彙の意味を推測することができる
・作者の目的を知り、結果を予測し、情報の関連性を吟味し、結果を導き出すためのストラテジーを身に付ける
・上記の練習をとおして、学生は教室外における自律学習ができるようになる
授業計画 A detailed syllabus that includes a weekly schedule will be provided by the instructor on the first day of class.
授業時間外の学習(準備学習など) Details will be provided by the instructor on the first day of class.
評価方法 Instructors will provide a detailed grading policy in their syllabus which will be distributed on the first day of class.
テキスト Textbooks and other required materials will be listed in the course syllabus distributed by the instructor on the first day of class.
その他