01466 英語I,IIリーディング
|
|
春学期 秋学期 |
|
|
1 |
|
1・2 |
|
MILES Richard McINULTY Andrew BROWN Dale 小宮 富子 ELLIOTT Darren MATSUI Avril Haye 酒井 美納江 島 禎子 松岡 光治 HOWREY John KOBAYASHI Ken GILMORE Anthony HERSCHLER Brian MULVEY Sarah 古泉 隆 LO DICO Mauro SCRUGGS Edward WILTSHIRE Kirk 大竹 万里 LANGER Daniel 浅野 享三 小出 俟子 加藤 普由子 MOORE Jonathan 岩城 奈巳 MOORE Douglas 伊藤 実里 川村 陽子 大峰 晴子 佐藤 ゆかり 溝口 健二 DAVANZO Christopher |
他の科目との関連 | |
履修対象学科 | 人類文化、心理人間、日本文化、フランス、ドイツ、経済、経営、法律、アジア |
副題 | |
授業概要 | This course provides students with a variety of reading strategies to improve reading proficiency and promote a positive attitude for and competence in reading in English. Activities will include both extensive and intensive reading tasks using a variety of texts for improving student skills in surveying, predicting, skimming, scanning, inferring, and making connections with the readings. この授業では、読解力の向上と読むことに対するポジティブな姿勢を養うことを目的として、種々のリーディング・ストラテジーを学ぶ。多読と精読の両方をとおして、予測立て、概要把握のための拾い読み、情報収集のための拾い読み、推論、関連付け等のリーディング・ストラテジーを学習する。 |
学修目標 | Students will increase their reading speeds, broaden and deepen their vocabulary, learn to make use of linguistic relationships to guess words from context, employ strategies to identify the writerユs purpose, predict outcomes, see relationships and draw conclusions, empowering them to be more independent learners. 学生はこの授業をとおして、以下ができるようになることが期待されている。 ・リーディング・スピードを上げ、語彙力の幅を広げ理解を深くする ・理解を深めるために、効果的にグラフィック・オーガナイザーを利用できる ・文章上の関係とコンテキストから語彙の意味を推測することができる ・作者の目的を知り、結果を予測し、情報の関連性を吟味し、結果を導き出すためのストラテジーを身に付ける ・上記の練習をとおして、学生は教室外における自律学習ができるようになる |
授業計画 | A detailed syllabus that includes a weekly schedule will be provided by the instructor on the first day of class. |
評価方法 | Instructors will provide a detailed grading policy in their syllabus which will be distributed on the first day of class. |
テキスト | Textbooks and other required materials will be listed in the course syllabus distributed by the instructor on the first day of class. |
その他 |