南山大学

 
指定
期間
春学期
秋学期
単位
年次
1・2
担当者
BROWN Dale
McINULTY Andrew
KOBAYASHI Ken
伊藤 実里
大峰 晴子
小出 俟子
佐藤 ゆかり
島 禎子
古泉 隆
溝口 健二
MONAGHAN Mary-Jane
MILES Richard
BROWNING Jeremy
鈴木 寿摩
HERSCHLER Brian
他の科目との関連
履修対象学科
副題
授業概要 This course will provide students with a variety of listening strategies such as recognizing intonation, rhythm, and stress to improve English listening comprehension. Students will be exposed to listening materials which may include audiotapes or videos of lectures, news items or conversations, songs, movies and plays to promote student interest, and to broaden studentsユ exposure to English. Activities may include listening for gist, note-taking, and dictation.

この授業では、英語のリスニング能力を高めるために、イントネーション、リズム、ストレスを把握するようなリスニング・ストラテジーを学ぶ。講義、ニュース、会話、歌、映画、演劇等のオーディオやビデオを使用し、学生が英語と接触する機会を増やすと同時に、英語に対する興味を促進する。概要を聞き取る練習、ノートテーキング、ディクテーション等のアクティビティが行われる。
学修目標 Students will be able to identify main ideas, supporting details, key expressions, contextual cues and tone in a variety of listening tasks.

学生はこの授業をとおして、以下ができるようになることが期待されている。
・種々のリスニング練習をとおして、主となるメッセージ、その裏づけとなる詳細、重要表現、状況に基づく手がかり、論調・語調を聞き取る。
授業計画 A detailed syllabus that includes a weekly schedule will be provided by the instructor on the first day of class.
評価方法 Instructors will provide a detailed grading policy in their syllabus which will be distributed on the first day of class.
テキスト Textbooks and other required materials will be listed in the course syllabus distributed by the instructor on the first day of class.
その他